





наш
журнал
| |
Тактикон, творение Никона Черногорца
|
Почаевская
типография 1795. Переиздание. Типография
единоверцев при Свято-Троицкой Введенской церкви.
Москва 26.III.1889 |
Книга предоставлена
Барнаульской старообрядческой общиной |
Вступление |
Сия настоящая книга преподобнаго отца нашего Никона творение, яже наречена
Тактикон, еже есть Чиновная. |
Оглавление |
Оглавление |
Предисловие |
Се ныне изложено бысть нами благодатию Божиею, не яко первое погрешено бе, да не
будет, но исправлено благодатию Христовою, опасство же неких главизн и
толкования... |
Слово 1 |
Правильник с Богом, рекше Типик от Божественных Писаний избран о устроении
преданнаго нам образа от святых отец во спасение душам, и писанием вдан бысть
иже под нами братиям. |
Слово 2 |
Другий Типик, сиреч Вообразник от Божественных Писаний свидетельсвован
во святей обители Преславныя Богородицы, о странноприимстве же и церкви и других
винах потребных ключаемых ко спасению души. |
Слово 3 |
Толкования от книги Господних от 63го слова, законное правило вкратце, известна
и тверда имея свидетельства от законных, и еще же и о каженикох и различии, и
когда прияти суть в рукоположения и когда ни, пространне же лежат зде и наковох
же имут некая свидетельства. |
Слово 4 |
Ко мниху кир Луце о ведении праздник Владычних, пост и иных вин нужных,
еще же и о постникове глаголемем Номоканоне. |
Слово 5 |
Ко отцу Арсению о мирских жительствах и о вещании, подобне и о иноческом, и о
повиновании и исповедании и иных винах. |
Слово 6 |
Ко отцу Герасиму о взаконненых постех ихже соборная предает православным
християном, еще же и о Типикох монастырских и о иных потребных винах. |
Слово 7 |
Ко отцу Козме о Владычних постех, и како и в кое время подобает тех разрешати, а
не преобидети их виною праздник, или странноприимства и без боязни разрешати,
зане отлучения имать в простых убо людех от Божественного причащения, в
причетницех же извержения, в приступающих же всех проклинания. |
Слово 8 |
Ко отцу Ефрему о различии любви и иных винах. |
Слово 9 |
Кир Георгию игумену яже в Кипре обители Куцевеитовы, яко последующая
Божественным взаконеным писанием не достоит истязовати глаголющих или пишущих,
якоже Господь рече, яко на Моисеове седалищи седоша книжницы и фарисеи и прочая. |
Слово 10 |
О посте Преславныя Богородицы. |
Слово 11 |
Ко мнихом Пресвятыя Богородицы глаголемыя кир Луцины о составлении втораго
обновления тояже святыя обители и показание от Божественных писаний, яко чин
общаго жития ныне разрушися, и кождо яко же хощет, обаче и на се споспешествуют
еже спасет спасаяй свою душу, и яко в нарочитых и имя имущих местех потреба
внимания и многа смирения, и яко иже от Божественнаго писания предаемая
недостоит преобидети и преслушати, и яже от человек глаголемая внимати и
послушати, зане беде подлежит, и о иных винах нужных. |
Слово 12 |
К презвитеру обители святаго Чюдотворца Симеона о пленении тояже обители, яко
истинное и делом покаяние, вся во исправление приводит. |
Слово 13 |
О велицем Варсонофии, и о единоименитых именех святых же и
отверженых и о глаголемых сокровенных книгах сказание, яко еретическа суть
писания. |
Слово 14 |
Ко мниху кир Феодосию презвитеру, оглавление о различных написаных постех
владычних, подобне и праздничных, яко и священницы нерадящии и неучащии сущия
под ними, извержени бывают. Яко совершеное неделание мирское священник
истязуется, и яко не подобает просто во исповедующихся отвещавати прощения, и
яко бедно есть в воспринимающих исповеди и потреба многа духовныя силы, и яко к
священнодействующим иереом подобает бывати исповеди, и тем не преобидети от
согрешения яко мала не подобному комуждо прощение подавати, яко много умаляет
мирская слава от истинныя небесныя славы и о коварстве бесовстем, яко
претваряются якоже благотворения некая учаще, и с таковыми емлют подвижника, и о
сластолюбнем бесе снедающем сущая под ним, и яко и ныне по Бозе подвизающимся
даются Божественная дарования, якоже древним. И яко паки по восприятии
Божественных дарований, аще начнет надеятися приемый, сим же подобающая
небрежет, потопляется паки в мирских исплетании неподобающим, и о различии
отречения священства, и о иных винах нужных. |
Слово 15 |
О странничестве, и яко подобает кому то исправляти, и яко
безпристрастие и обдержительное нестяжание может с Богом избавити от коварств
бесовских же и человеческих, и иже от своего нрава бывающих прелести, и о иной
вещи потребней. |
Слово 16 |
Ко мниху кир Мелетию, яко един иже по Бозе мир гонити есть добро, а яже страсти
мира отбегати подобает. |
Слово 17 |
Ко игумену святаго Иоанна, яко бедна есть в настоящих ярость, и паки бедно есть
еже приимати женския исповеди, и яко запрещаются монастыри мужестии идеже жены
входят, и жены идеже мужи входят. |
Слово 18 |
Ко отцу Петру како подобает быти иноком, и кая дела делати тем лепо есть, и яко
запрещения не разрешаются просто и якоже прилучися, но по подобающему, яко
яростнаго безумна и буя Божественное писание наричет, и каковем достоит быти иже
учительство врученым, и о иной потребней вещи, и показание яко желание
царствует, и всеми страстьми обладает. |
Слово 19 |
Ко отцу Герасиму, како достоит иноку на якове любо аще седит месте, и некиих
тайных и сокровеных. |
Слово 20 |
К Вифаидьским братиям о воспоминании архиереове и о утвержении, и о иных винах
нужных. |
Слово 21 |
Ко отцу Иоанну, о приобщении епископ вне сущих своих престол, и о других винах
нужных, и еще же и о архиереох приходящих от малых градов в великия. |
Слово 22 |
К отцу Иоанну, о разрешении Пасхи, и о воспоминании патриархове, и прочих
архиерей. |
Слово 23 |
К магистру и князю князей Марапе, о еже не быти подобно церковная и монастырская
и иноческая мирским князем на своя потребы истощевати, елма святотатьства грехом
осуждаются, и яко иноцы не имуще рукоположения игуменскаго от епископа, святаго
духа лишени суть. |
Слово 24 |
К магистру и князю князей Марапе второе послание, яко иже от Божественныя
благогдати излагаемая, аще и груба суть словом, но не разумом, и сего ради
действо произволяющим не мало подают. |
Слово 25 |
К магистру и князю князей Марапе послание третие, яко еже по страсти люте от
неких Христа ради и не воздати зла за зло, но паче и благодетелствовати
напаствующих свойственно есть христианом, и како подобает еритиком беседовати. |
Слово 26 |
К презвитеру лаодикийскому о нужных винах и иже в пленениих растлитых. |
Слово 27 |
К презвитеру лаодикийскому, яко в достоин извержению грех впад священник, или ин
причетник, к тому покаянием причетничество не восприемлет, покаяние бо грехи
очищает, священство же не подает. |
Слово 28 |
К презвитеру лаодикийскому, яко добро есть исповедатися человеком, и паче
правление приимати от Божественных писаний, и от них заповедь приимати, таковых
бо боятся бесове, а иже кроме Божественых писаний правящих и заповеди от себе
дающих не щадят отнюд. |
Слово 29 |
Ко мниху кир Стефану презвитеру о антимисех и Божественней службе и священстве,
и яко не просто всяко и всюду бывати достоит Божественным службам, и о пастве
священничества. |
Слово 30 |
Ко мниху кир Василию о отречении епископстем, яко не повелевают Божественая
правила творити списанием, но да истязуется, и аще есть достоин да пребывает,
аще ли ни, да извержется, и яко святости свойствено смиреномудрие есть, и без
него святость не исправляется, ниже и никакова любо добродетель, и якоже
глаголет Божественное писание, подобает не приобщеным исходити из церкви от
оглашеных. |
Слово 31 |
Ко мниху кир Василию, яко добро есть делом учителство, и яко в какове любо
страсти осквернився кто, к тому не священствует и о сырной недели, како
вообразися, и еще же о престоле патриарха Антиохийскаго. |
Слово 32 |
Ко иже от Иеросалима пришедшему и просившему изложити ведение от Божественных
правил на пользу всем, являюще еже по закону рукоположения, или не по закону, и
яко иже от малых в велики грады преходящии архиереи по своих страстных похотех
ни на смерти повелеваеми суть причащатися. |
Слово 33 |
Ко иже во Иеросалиме затворнику, указание от Божественных правил в коеждо
ключаемо деяние. |
Слово 34 |
К вопросившему о житии мирских, яко елицы не еже по естеству одерживают, в
скотское обращаются и о различии таковых страстных и безстрасных и о иже от
блуда сочетавающихся законным браком. |
Слово 35 |
О духовных наших братиях глаголемых цаты, равное патриаршескаго послания
посланнаго к кир Евфимию от Иеросалима, и еще же и равное послание игумена
святаго Симеона чудотворца надписание: боговиднейшему и святому нашему владыце
богопочтенному патриарху Иеросалимскому пришедшу во Антиохию, архиереи причта
преизящная чада и раби твои. |
Слово 36 |
Ко отцу Герасиму, о тех же, и равное послание иже во Иеросалимех посланнаго ко
отцу Герасиму, яко да прочтено будет посреде со двема посланийцема патриарховем
же и обители святаго Симеона чюдотворца. |
Слово 37 |
О духовных и возлюбленных отец и братии наших иверех, к духовному моему чаду
иноку Герасиму. |
Слово 38 |
О сновох и суетных откровениих и бесовских мечтаниих и знамениих и чюдотворениих
сатанинских и таковых, паки подобне яже воистину от Бога в таковых бывающая, и
яко уродство и прочая подобная образы, яже содеяшася неции от отец, ныне
возбранена быша от тех же отец яко смотрителна а не обдержителна, яко да не
бывают ктому, и иных нужных винах. |
Слово 39 |
Ко игумену обители святаго чудотворца Симеона кир Петру. |
Слово 40 |
К презвитеру святаго Симеона чудотворца, яко и кроме повеления иноческое
жителство власть имать учити, яко же и прежде отцы наши творяху, точию благодать
духовную имяху споспешествующу деянию и слову, и о роде фряжстем и тех падениих
потонку имаши на пред обрести, и яко послания кир Петрова сострастна суща
страстне изложена быша, и не подобает та в свидетелство приносити, и о
обновлении обители святаго господина нашего Симеона чудотворца. |
Окончание |
Выходные данные. |
| |
|