Соборникъ

Назад | Вверх | Далее

Тактикон

 

Главная
Словарь
О книгопечатании
Иллюстрации
Ссылки
Поддержать проект

наш журнал

Тактикон, творение Никона Черногорца

Почаевская типография 1795. Переиздание.  Типография единоверцев при Свято-Троицкой Введенской церкви. Москва  26.III.1889
Книга предоставлена Барнаульской старообрядческой общиной
Вступление Сия настоящая книга преподобнаго отца нашего Никона творение, яже наречена Тактикон, еже есть Чиновная.
Оглавление Оглавление
Предисловие Се ныне изложено бысть нами благодатию Божиею, не яко первое погрешено бе, да не будет, но исправлено благодатию Христовою, опасство же неких главизн и толкования...
Слово 1 Правильник с Богом, рекше Типик от Божественных Писаний избран о устроении преданнаго нам образа от святых отец во спасение душам, и писанием вдан бысть иже под нами братиям.
Слово 2 Другий Типик, сиреч Вообразник от Божественных Писаний свидетельсвован во святей обители Преславныя Богородицы, о странноприимстве же и церкви и других винах потребных ключаемых ко спасению души.
Слово 3 Толкования от книги Господних от 63го слова, законное правило вкратце, известна и тверда имея свидетельства от законных, и еще же и о каженикох и различии, и когда прияти суть в рукоположения и когда ни, пространне же лежат зде и наковох же имут некая свидетельства.
Слово 4 Ко мниху кир Луце о ведении праздник Владычних, пост и иных вин нужных, еще же и о постникове глаголемем Номоканоне.
Слово 5 Ко отцу Арсению о мирских жительствах и о вещании, подобне и о иноческом, и о повиновании и исповедании и иных винах.
Слово 6 Ко отцу Герасиму о взаконненых постех ихже соборная предает православным християном, еще же и о Типикох монастырских и о иных потребных винах.
Слово 7 Ко отцу Козме о Владычних постех, и како и в кое время подобает тех разрешати, а не преобидети их виною праздник, или странноприимства и без боязни разрешати, зане отлучения имать в простых убо людех от Божественного причащения, в причетницех же извержения, в приступающих же всех проклинания.
Слово 8 Ко отцу Ефрему о различии любви и иных винах.
Слово 9 Кир Георгию игумену яже в Кипре обители Куцевеитовы, яко последующая Божественным взаконеным писанием не достоит истязовати глаголющих или пишущих, якоже Господь рече, яко на Моисеове седалищи седоша книжницы и фарисеи и прочая.
Слово 10 О посте Преславныя Богородицы.
Слово 11 Ко мнихом Пресвятыя Богородицы глаголемыя кир Луцины о составлении втораго обновления тояже святыя обители и показание от Божественных писаний, яко чин общаго жития ныне разрушися, и кождо яко же хощет, обаче и на се споспешествуют еже спасет спасаяй свою душу, и яко в нарочитых и имя имущих местех потреба внимания и многа смирения, и яко иже от Божественнаго писания предаемая недостоит преобидети и преслушати, и яже от человек глаголемая внимати и послушати, зане беде подлежит, и о иных винах нужных.
Слово 12 К презвитеру обители святаго Чюдотворца Симеона о пленении тояже обители, яко истинное и делом покаяние, вся во исправление приводит.
Слово 13

О велицем Варсонофии, и о единоименитых именех святых же и отверженых и о глаголемых сокровенных книгах сказание, яко еретическа суть писания.

Слово 14 Ко мниху кир Феодосию презвитеру, оглавление о различных написаных постех владычних, подобне и праздничных, яко и священницы нерадящии и неучащии сущия под ними, извержени бывают. Яко совершеное неделание мирское священник истязуется, и яко не подобает просто во исповедующихся отвещавати прощения, и яко бедно есть в воспринимающих исповеди и потреба многа духовныя силы, и яко к священнодействующим иереом подобает бывати исповеди, и тем не преобидети от согрешения яко мала не подобному комуждо прощение подавати, яко много умаляет мирская слава от истинныя небесныя славы и о коварстве бесовстем, яко претваряются якоже благотворения некая учаще, и с таковыми емлют подвижника, и о сластолюбнем бесе снедающем сущая под ним, и яко и ныне по Бозе подвизающимся даются Божественная дарования, якоже древним. И яко паки по восприятии Божественных дарований, аще начнет надеятися приемый, сим же подобающая небрежет, потопляется паки в мирских исплетании неподобающим, и о различии отречения священства, и о иных винах нужных.
Слово 15

О странничестве, и яко подобает кому то исправляти, и яко безпристрастие и обдержительное нестяжание может с Богом избавити от коварств бесовских же и человеческих, и иже от своего нрава бывающих прелести, и о иной вещи потребней.

Слово 16 Ко мниху кир Мелетию, яко един иже по Бозе мир гонити есть добро, а яже страсти мира отбегати подобает.
Слово 17 Ко игумену святаго Иоанна, яко бедна есть в настоящих ярость, и паки бедно есть еже приимати женския исповеди, и яко запрещаются монастыри мужестии идеже жены входят, и жены идеже мужи входят.
Слово 18 Ко отцу Петру како подобает быти иноком, и кая дела делати тем лепо есть, и яко запрещения не разрешаются просто и якоже прилучися, но по подобающему, яко яростнаго безумна и буя Божественное писание наричет, и каковем достоит быти иже учительство врученым, и о иной потребней вещи, и показание яко желание царствует, и всеми страстьми обладает.
Слово 19 Ко отцу Герасиму, како достоит иноку на якове любо аще седит месте, и некиих тайных и сокровеных.
Слово 20 К Вифаидьским братиям о воспоминании архиереове и о утвержении, и о иных винах нужных.
Слово 21 Ко отцу Иоанну, о приобщении епископ вне сущих своих престол, и о других винах нужных, и еще же и о архиереох приходящих от малых градов в великия.
Слово 22 К отцу Иоанну, о разрешении Пасхи, и о воспоминании патриархове, и прочих архиерей.
Слово 23 К магистру и князю князей Марапе, о еже не быти подобно церковная и монастырская и иноческая мирским князем на своя потребы истощевати, елма святотатьства грехом осуждаются, и яко иноцы не имуще рукоположения игуменскаго от епископа, святаго духа лишени суть.
Слово 24 К магистру и князю князей Марапе второе послание, яко иже от Божественныя благогдати излагаемая, аще и груба суть словом, но не разумом, и сего ради действо произволяющим не мало подают.
Слово 25 К магистру и князю князей Марапе послание третие, яко еже по страсти люте от неких Христа ради и не воздати зла за зло, но паче и благодетелствовати напаствующих свойственно есть христианом, и како подобает еритиком беседовати.
Слово 26 К презвитеру лаодикийскому о нужных винах и иже в пленениих растлитых.
Слово 27 К презвитеру лаодикийскому, яко в достоин извержению грех впад священник, или ин причетник, к тому покаянием причетничество не восприемлет, покаяние бо грехи очищает, священство же не подает.
Слово 28 К презвитеру лаодикийскому, яко добро есть исповедатися человеком, и паче правление приимати от Божественных писаний, и от них заповедь приимати, таковых бо боятся бесове, а иже кроме Божественых писаний правящих и заповеди от себе дающих не щадят отнюд.
Слово 29 Ко мниху кир Стефану презвитеру о антимисех и Божественней службе и священстве, и яко не просто всяко и всюду бывати достоит Божественным службам, и о пастве священничества.
Слово 30 Ко мниху кир Василию о отречении епископстем, яко не повелевают Божественая правила творити списанием, но да истязуется, и аще есть достоин да пребывает, аще ли ни, да извержется, и яко святости свойствено смиреномудрие есть, и без него святость не исправляется, ниже и никакова любо добродетель, и якоже глаголет Божественное писание, подобает не приобщеным исходити из церкви от оглашеных.
Слово 31 Ко мниху кир Василию, яко добро есть делом учителство, и яко в какове любо страсти осквернився кто, к тому не священствует и о сырной недели, како вообразися, и еще же о престоле патриарха Антиохийскаго.
Слово 32 Ко иже от Иеросалима пришедшему и просившему изложити ведение от Божественных правил на пользу всем, являюще еже по закону рукоположения, или не по закону, и яко иже от малых в велики грады преходящии архиереи по своих страстных похотех ни на смерти повелеваеми суть причащатися.
Слово 33 Ко иже во Иеросалиме затворнику, указание от Божественных правил в коеждо ключаемо деяние.
Слово 34 К вопросившему о житии мирских, яко елицы не еже по естеству одерживают, в скотское обращаются и о различии таковых страстных и безстрасных и о иже от блуда сочетавающихся законным браком.
Слово 35 О духовных наших братиях глаголемых цаты, равное патриаршескаго послания посланнаго к кир Евфимию от Иеросалима, и еще же и равное послание игумена святаго Симеона чудотворца надписание: боговиднейшему и святому нашему владыце богопочтенному патриарху Иеросалимскому пришедшу во Антиохию, архиереи причта преизящная чада и раби твои.
Слово 36 Ко отцу Герасиму, о тех же, и равное послание иже во Иеросалимех посланнаго ко отцу Герасиму, яко да прочтено будет посреде со двема посланийцема патриарховем же и обители святаго Симеона чюдотворца.
Слово 37 О духовных и возлюбленных отец и братии наших иверех, к духовному моему чаду иноку Герасиму.
Слово 38 О сновох и суетных откровениих и бесовских мечтаниих и знамениих и чюдотворениих сатанинских и таковых, паки подобне яже воистину от Бога в таковых бывающая, и яко уродство и прочая подобная образы, яже содеяшася неции от отец, ныне возбранена быша от тех же отец яко смотрителна а не обдержителна, яко да не бывают ктому, и иных нужных винах.
Слово 39 Ко игумену обители святаго чудотворца Симеона кир Петру.
Слово 40 К презвитеру святаго Симеона чудотворца, яко и кроме повеления иноческое жителство власть имать учити, яко же и прежде отцы наши творяху, точию благодать духовную имяху споспешествующу деянию и слову, и о роде фряжстем и тех падениих потонку имаши на пред обрести, и яко послания кир Петрова сострастна суща страстне изложена быша, и не подобает та в свидетелство приносити, и о обновлении обители святаго господина нашего Симеона чудотворца.
Окончание Выходные данные.

Новые книги

ТАКТИКОН

Творение Никона Черногорца

Альфа и Омега

Супрасль 1788 г., со списков 17 века

 

 

 Главная ] Апокалипсис трехтолковый ] Златоуст ] Иллюстрации ] Катехизис ] Книга о постничестве ] Ко причастию ] Лимонарь ] Маргарит ] Параллельные тексты ] Поддержать проект ] Пролог сентябрь-ноябрь ] Пролог декабрь-февраль ] Пролог март-май ] Пролог июнь-август ] Св. Писание ] Симеон Фессалонитский ] Соборник ] Ссылки ] Статьи ] Толковый Апостол ] [ Тактикон ] Учительное Евангелие ] Феофилакт ] Цветник ]

 Copyright © Благотворительный Фонд поддержки русской культуры "Соборникъ" 2011-2015

© Собрание книг кириллической печати "Соборникъ" Свидетельство о регистрации СМИ Эл № ФС 77 - 44841 выдано Роскомнадзором 4 мая 2011 года.

Rambler's Top100